پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی #علوم انسانی و docx

پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

دانلود

پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی #علوم انسانی و docx +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی   جزئیات: توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)     2-1- مقدمه 19 2-2- تاریخچه 21 2-3- معرفی مدل‌های سرآمدی 25 2-3-1- مدل جایزه دمینگ 25 2-3-1- 1- انواع جایزه دمینگ… 26 2-3-1-2- معیارهای مدل دمینگ… 26 2-3-2-  مدل جایزه مالکوم بالدریچ 27 2-3-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM) 29 2-3-3-1-  ویرایش 2010  EFQM… 2-3-3-2- روزشمار مدل  EFQM در یک نگاه 31 2-3-3-3-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های 2003 و2010. 32 2-3-3-4- معرفی محورهای مدل جایزه ملی كیفیت اروپا(EFQM). 35 2-4- ارکان مدل‌های تعالی سازمانی (EFQM) 37 2-4-1- توانمند سازها 37 2-4-2- نتایج 51 2-5- دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM 60 2-6- درچه سازمان‌هایی EFQM  بكار گرفته شده است؟ 60 2-7- مدل تعالی سازمانی در ایران 62 2-8-  معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (مدل 2003) 64 2-9- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (ویرایش 2010) 70 2-10-  مطالعات انجام شده: 72 2-10-1-  تحقیقات داخلی : 72 2-10-1-1جلودار ممقانی (1385). 73 2-10-1-2-قمصری، بهبود روش‌های كار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو. 73 2-10-1-3- شركت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385. 74 2-10-2- مطالعات خارجی 74 2-10-2-1- مطالعه موردی شرکت موتورولا. 76 2-10-2-2- دون لیزبرن ایرلند 76 2-10-2-3- شركت ان اس كی (انگلستان). 76 2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،. 77 2-10-2-4-شرکت نوکیا (NOKIA). 77 2-11- ارزیابی  عملکرد شرکت‌ها 79   2-1- مقدمه مدل‌های تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار می‌آیند که کنترل و بهبود را تسهیل می‌کنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دست‌یابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامه‌های استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجه‌ی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوه‌ی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایند‌ها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،2004) مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در دو حوزه ی فرایند‌ها و نتایج حاصل از این فرایند‌هاست (اسپاین،و سیک 1999). در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاورد‌های حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینه‌های قابل بهبود آن که برای دست‌یابی بهبود فهرستی از برنامه‌های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.( اسپاین،سیک 1999). این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرم‌های کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای می‌گیرد (سیمونز، 1988) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدل‌های تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمان‌ها موثر بوده است (کریستین سن، جول 1999) با توجه به قوت اینگونه مدل‌ها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزه‌های کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکت‌ها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر 1385) در سال‌های اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمان‌های ایرانی هم ( مانند شرکت‌های خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدل‌های تعالی در سطح جهان است(هیکز، 1997) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند با گذشت زمان و اهمییت یافتن مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر و سرمایه‌های انسانی، ابعاد دیگری هم در نظام‌های سنجش عملکرد مورد توجه قرارگرفت. ازاینرو تلاش‌هایی درراستای جستجوی کیفیت درهمه سطوح سازمان وهمه بخش‌های زنجیره ارزش انجام گرفت  که ‍‍‍پیدایش استانداردهای سری ایزو9000 دستاورد چنین دیدگاهی بود. هرچند با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمان‌های نیازمند سازو کارهای جامع تری بودند (تیلر، 1995) و  (مونستد، نونز، 2000) مدل‌های تعالی سازمانی با هدف اندازه‌گیری عملکرد کلان سازمان همراه با نگرش فراگیر به تمامی ابعاد سازمان و در بر گرفتن همه ذی نفعان ابداع شدند. نمونه ای از این مدل‌ها، جایزه دمینگ در آسیا، مدل مالکوم بالدریچ در آمریکا ومدل EFQM است، جوایز کیفیت بسیاری در سراسر دنیا با الهام از این مدل‌ها توسعه یافته اند. شایان ذکر است از آنجا که گستره فعالیت سازمان‌ها  جهانی شده  وهمگی از شرایط کم وبیش همانندی  در رقابت برخودارند، این مدل‌ها نیز در ویرایش‌های تازه خود تا اندازه زیادی همگرا شده اند و مفاهیم وارزش‌هایی که به کار می‌گیرند به همدیگر نزدیک شده است (نجمی، منوچهر و حسینی سیروس، 1382)
  • پاورپوینت بهداشت رواني در خانواده #روان شناسی و ppt
  • پاورپوینت بهداشت رواني در خانواده شناسه محصول :100601 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 37 تعداد بازدید : 279 حجم فایل: 134.5927734 مگابایت
  • مبانی نظری خانواده و روابط خانوادگی #علوم انسانی و docx
  • مبانی نظری خانواده و روابط خانوادگی شناسه محصول :91989 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 72 تعداد بازدید : 165 حجم فایل: 0.0546875 مگابایت
  • پاورپوینت برج کج پیزا #معماری و pptx
  • پاورپوینت برج کج پیزا شناسه محصول :72738 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 26 تعداد بازدید : 312 حجم فایل: 1.407226563 مگابایت
  • مبانی نظری پرداخت الکترونیکی ، تجارت الکترونیک ، صنعت بانکداری #علوم انسانی و doc
  • مبانی نظری پرداخت الکترونیکی ، تجارت الکترونیک ، صنعت بانکداری شناسه محصول :91543 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 33 تعداد بازدید : 216 حجم فایل: 0.0625 مگابایت
  • تحقیق درباره توماس ادیسون #فیزیک و doc
  • تحقیق درباره توماس ادیسون شناسه محصول :99830 موضوع : فیزیک فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 13 تعداد بازدید : 774 حجم فایل: 806.3369141 مگابایت
  • پاورپوینت تحلیل ویلا استین دومونزی اثری از لوکوربوزیه #معماری و ppt
  • پاورپوینت تحلیل ویلا استین دومونزی اثری از لوکوربوزیه شناسه محصول :97909 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 20 تعداد بازدید : 462 حجم فایل: 2103.135742 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *