مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلد #مدیریت و doc

مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلد

دانلود

مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلد #مدیریت و doc +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّدپایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانیچکیدهامروزه برند و نام تجاری یكی از مهم­ترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت­ها قرار دارد. برند، جزء جدانشدنی راهبرد بازاریابی شركت است و به­طور روزافزونی به­عنوان تنها دارایی مهم و منبع تمایز مورد توجه قرار می­گیرد. بدین ترتیب برندهای قوی، ارائه­دهنده­ی سود بیشتر همراه با ریسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه­ی استفاده از شباهت­ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به­منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف­کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. لذا هدف این پژوهش اندازه­گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی با توجه به نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران است. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه مازندارن است. از نمونه­گیری طبقه­ای متناسب برای نمونه­گیری استفاده شد. حجم نمونه 389 نفر تعیین شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای هویت برند، تصویر برند، ارزش درک شده و قصدخرید استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی حاکی از داشتن روایی سازه پرسشنامه است. پایایی کل پرسشنامه­ با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در دو برند اصلی و مقلّد به ترتیب 95/0 و  94/0 تعیین شد. داده­ها با استفاده از نرم­افزارSPSS20 و AMOS18 مورد آزمون قرار گرفت. فرضیه­های پژوهش با استفاده از آزمون­های مدل­سازی معادلات ساختاری و آزمون ویلکاکسون، مورد بررسی قرار گرفت. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که هویت برند، اثر معناداری بر تصویر برند و ارزش درک شده در دو برند اصلی و مقلّد دارد. همچنین تصویر برند و ارزش درک شده اثر معناداری بر قصد خرید در دو برند داشته است. در نهایت مدل پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین آزمون ویلکاکسون، نشان داد که مصرف­کنندگان هویت، تصویر برند و ارزش درک شده ی برند اصلی را در مقایسه با برند مقلّد مثبت­تر ارزیابی می­کنند.کلمات کلیدی: عناصر برند، برندهای مقلّد، ارزش درک شده، تصویر برند، قصد خریدفهرست مطالبفصل اول.. 11-1-مقدمه. 21-2- ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 31-3-بیان مسئله. 31-4-قلمرو تحقیق.. 51-4-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 51-4-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 51-4-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 51-5-اهداف تحقیق.. 61-6- سؤال تحقیق.. 61-6-1– سؤال اصلی.. 61-6-2- سؤال های فرعی.. 61-7- فرضیه­های تحقیق.. 71-8- تعریف واژه­های کلیدی.. 71-8-1- تعریف مفهومی واژه­ها 71-9- خلاصه فصل.. 10فصل دوم.. 112-1- مقدمه. 122-2- قصد خرید.. 142-3- هویت برند.. 182-3-1- کلیات… 182-3-2- تاریخچه برند.. 192-3-3- از عصر تولیدگرایی به عصر برندمحوری.. 192-3-4- اهمیت برند.. 202-3-5- تعریف برند.. 222-3-6- فرآیند ایجاد برند.. 232-3-7- وجوه برند.. 242-3-7-1- برند دستاورد مجموعه­ای از رفتارهاست… 242-3-7-2- برند تنها در ذهن ماست… 242-3-8- ساختار برند.. 252-3-8-1- ساختار مشهود. 252-3-8-1- ساختار نامشهود. 252-3-9- مفهوم هویت برند.. 262-3-10- دیدگاه­های مختلف درباره­ ی هویت برند.. 272-3-11- ابعاد هویت… 272-3-12- منشور هویت… 282-3-12-1- پیکر. 282-3-12-2- شخصیت… 292-3-12-3- فرهنگ….. 312-3-12-4-رابطه. 312-3-12-5- بازتابش…. 322-3-12-6- خودانگاره. 322-3-13- منابع هویت برند.. 332-3-13-1- کلیات… 332-3-13-2- معیارهای انتخاب عناصر برند.. 332-3-13-3- نام برند.. 342-3-13-4- URL. 352-3-13-5- لوگو و نماد. 362-3-13-6- کاراکترها 382-3-13-7- شعار. 392-3-13-8- طنین.. 392-3-13-9- بسته­بندی.. 402-4- تصویر برند.. 412-5- تعریف کیفیت ادراک شده. 442-5-1- مفهوم ارزش از دیدگاه­های متفاوت… 442-5-1-1- مفهوم ارزش درک شده مشتری.. 452-5-1-2- مؤلفه­های ارزش از دید مشتری.. 482-5-1-3- چارچوب وسیله-نتیجه. 482-5-1-4- چارچوب مؤلفه­های ارزش…. 502-4-1-5- چارچوب نسبت هزینه- منفعت… 512-4-1-6- ابعاد كلیدی ارزش…. 532-6- برند مقلّد.. 552-5-1- انواع تقلید از برند.. 572-6- ملاحظات حقوقی در بحث برندسازی.. 582-6-1- مبحث علائم تجاری در حوزه­ی نام­ها 592-6-2- مباحث علائم تجاری در حوزه بسته­بندی.. 602-7- تحقیقات مشابه داخلی و خارجی.. 612-7-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 612-7-2- مطالعات انجام شده در خارج کشور. 772-8- جمع­بندی پیشینه تجربی.. 892-8-1- جمع­بندی پیشینه­های تجربی داخلی.. 892-8-2- جمع­بندی پیشینه های تجربی خارجی.. 979-2- خلاصه فصل.. 103فصل سوم.. 1053-1- مقدمه. 1093-2- الگوی مفهومی تحقیق و فرضیه­ها 1093-3- روش تحقیق.. 1113-4- جامعه آماری.. 1113-5- حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. 1123-6- روش گردآوری داده‌‌ها 1133-6-1- مطالعات کتابخانه­ای و اینترنتی.. 1133-6-2- پرسشنامه. 1133-6-2-1- شرح پرسشنامه. 1133-7- انتخاب برند.. 1143-8- روایی ابزار پژوهش…. 1173-9- پایایی ابزار پژوهش (قابلیت اعتماد). 1173-10- ابزارها و روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها 1183-11- خلاصه فصل.. 118فصل چهارم.. 1194-1- مقدمه. 1204-2- ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان و جامعه­آماری.. 1204-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 1204-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 1214-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل.. 1224-3- تحلیل استنباطی داده­ها 1234-3-1 – مدل­های اندازه­گیری.. 1244-3-1-1- مدل اندازه­گیری نام برند.. 1244-3-1-2- مدل اندازه­گیری لوگو و نماد. 1264-3-1-3- مدل اندازه­گیری کاراکتر. 1284-3-1-4- مدل اندازهگیری شعار و طنین.. 1304-3-1-5- مدل اندازه­گیری بسته­بندی.. 1324-3-1-6- مدل اندازه­گیری تصویر برند.. 1344-3-1-7- مدل اندازه­گیری ارزش درک شده. 1354-3-1-8- مدل اندازه­گیری قصد خرید.. 1364-3-2- آزمون همبستگی بین متغیرهای پژوهش…. 1374-3-3- آزمون فرضیات تحقیق.. 1384-3-3-1- آزمون الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل­یابی معادلات ساختاری.. 138    4-3-3-1-5- نتیجه آزمون مدل نهایی.. 1434-3-3-2- آزمون ویلکاکسون.. 1444-4- خلاصه فصل.. 147فصل پنجم… 1485-1- مقدمه. 1495-2- مرور مختصر بر روند پژوهش…. 1505-3- یافته­ها 1505-3-1- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری.. 1505-3-2- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون ویلکاکسون.. 1525-4- بحث و نتیجه­گیری.. 1525-5- پیشنهادات کاربردی.. 1575-6- محدودیت­های پژوهش…. 1595-7- پیشنهادات برای پژوهش­های آتی.. 159فهرست منابع و مأخذ.. 161منابع فارسی.. 162منابع خارجی.. 168ضمائم و پیوست­ها. 175
  • پاورپوینت مروری بر دکوراسیون فضای خانگی در ژاپن #برنامه نویسی و pptx
  • پاورپوینت مروری بر دکوراسیون فضای خانگی در ژاپن شناسه محصول :74343 موضوع : برنامه نویسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 76 تعداد بازدید : 1058 حجم فایل: 1.229492188 مگابایت
  • گزارش کار آزمایشگاه با عنوان آزمایش گوگرد (تشخیص اسید های آمینه ی گوگرد دار) #زیست شناسی و docx
  • گزارش کار آزمایشگاه با عنوان آزمایش گوگرد (تشخیص اسید های آمینه ی گوگرد دار) شناسه محصول :99738 موضوع : زیست شناسی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 5 تعداد بازدید : 714 حجم فایل: 12.78027344 مگابایت
  • پاورپوینت همايش شهر اسلامي اصفهان #معماری و pptx
  • پاورپوینت همايش شهر اسلامي اصفهان شناسه محصول :103964 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 19 تعداد بازدید : 449 حجم فایل: 3.26 مگابایت
  • پاورپوینت تحلیل هتل Venue محله ناترانگ ویتنام #معماری و ppt
  • پاورپوینت تحلیل هتل Venue محله ناترانگ ویتنام شناسه محصول :96132 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 20 تعداد بازدید : 238 حجم فایل: 11.7 مگابایت
  • آموزش تخصصی رادیوگرافی بایت وینگ و اکلوزال #پزشکی و pdf
  • آموزش تخصصی رادیوگرافی بایت وینگ و اکلوزال شناسه محصول :103159 موضوع : پزشکی فرمت اصلی فایل : pdf تعداد صفحات : 150 تعداد بازدید : 739 حجم فایل: 4779.908203 مگابایت
  • پاورپوینت تحلیل و بررسی الکل و بهبودی #روان شناسی و pptx
  • پاورپوینت تحلیل و بررسی الکل و بهبودی شناسه محصول :101232 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 26 تعداد بازدید : 261 حجم فایل: 423.7822266 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *