مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک #علوم انسانی و docx

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

دانلود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک #علوم انسانی و docx +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docبخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری:: چارچوب نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک نظریه ی اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک بر این مبنا است که دانش آموزان توانایی علمی خود را با توانایی های علمی هم کلاسی های خود مقایسه کرده و از این مقایسه ی اجتماعی به عنوان پایه ای برای شکل دهی خود پنداره ی تحصیلی خود استفاده می کنند( لودکا، 2005).   مارش )1984( مدل نظری از اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ارئه داد که در خود پنداره ی تحصیلی در موقعیت های آموزشی متفاوت قابل کار برد بود. فرض کنید که سه دانش­آموز (X، Yو Z) در توانایی علمی نسبت به کل جمعیت دانش­آموزان در همه مدارس متفاوت اند: X (کمی کمتراز توانایی متوسط)، Y (توانایی متوسط) و Z (کمی بالاتر از توانایی متوسط).   اگر چه دانش آموز Y توانایی علمی متوسطی نسبت به جمعیت کل دانش آموزان دارد، اگر Y در مدرسه ای با توانایی بالا شرکت کند (به عنوان مثال، یک مدرسه که در آن توانایی بالاتر از متوسط تمام مدارس است)، Y توانایی علمی را خواهد داشت که از سطح توانایی دانش آموزان در مدرسه کمتر است. پیش بینی شده است که Y خود پنداره ی تحصیلی کمتر از حد متوسط خواهد داشت. با این حال، اگر Y در مدرسه ای با میانگین توانایی کم حضور یابد بنابراین Y بالاتر از سطح توانایی متوسط در این مدرسه قرار خواهد داشت و خود پنداره ی تحصیلی بالاتری خواهد یافت. چار چوب نظری تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک این است که خود پنداره ی از خویشتن نمی­تواند در صورتی که نقش فریم مرجع نادیده گرفته شود کاملا درک گردد. ویژگی های هدف  و ستاوردهای مشابه می تواند بسته به فریم مرجع و یا استاندارد مقایسه که افراد با استفاده از آن ها خود را ارزیابی می کنند به خود پنداره های نامتجانس منجر شود، و این خود پنداره پیامدهای مهمی در انتخاب های آینده، عملکرد و رفتارها دارد(مارش، (2008.   بنابراین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی رخ می دهد که دانش آموزانی با توانایی تحصیلی یکسان در زمان مقایسه خود با دانش آموزان تواناتر دچار خود پنداره تحصیلی پایین تری می شوند و در زمان مقایسة خود با دانش آموزانی با توانایی کمتر خود پنداره تحصیلی در آنان افزایش می یابد. بنابراین، خود پنداره تحصیلی نه تنها به دستاوردهای علمی یک دانش آموز بستگی دارد، بلکه به دستاوردهای افراد دیگری که در آن کلاس و یا مدرسه حضور دارند نیز وابسته است. براساس این مدل، مفهوم خود پنداره تحصیلی به طور مثبت با دستاوردهای فردی (دانش­آموزان قوی تر خود پنداره تحصیلی بالاتری دارند) همبستگی دارد، اما به طور منفی با میانگین موفقیت در مدرسه یا کلاس دارای همبستگی است (همان دانش­آموزان در یک مدرسه که در آن توانایی به طور متوسط بالاتر است خود پنداره تحصیلی کمتری دارد و بر عکس).مطابق با پیش بینی های نظری و تاکید رو به رشد بر چند بعدی بودن مفهوم خود پنداره تحصیلی، اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در بخش های تحصیلی مفهوم خود پنداره تحصیلی بسیار مهم است(لودکا، 2005). بنابراین این فرضیه عنوان می­کند که در مفهوم خود پنداره تحصیلی بهتر است یک ماهی بزرگ در یک برکه کوچک (دانش آموزی با استعداد در گروه مرجع متوسط) بود تا یک ماهی کوچک در یک برکة بزرگ (دانشجوی با استعداد در گروه مرجع با استعداد). دانش آموزانی که باور دارند نسبت به هم سالان خود قابل تر هستند احساس مثبتی در مورد خود داشته و در مقایسه با کسانی که معتقدند که صلاحیت کمتری نسبت به همسالان خود دارند کمتر مورد تهدید خود پنداره ی تحصیلی پایین قرار دارند(زدنر و اسکلر، 1998 ). پس به طور معمول اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در دو سطح ارزیابی و مشاهده شده است: (الف) در سطح فردی با مشاهده یک رابطه مثبت بین موفقیت فردی و خود پنداره تحصیلی رخ داده است. (ب) با مشاهدة یک رابطه منفی بین سطح میانگین موفقیت گروه مرجع (به عنوان مثال، کلاس و یا مدرسه) و خود پنداره تحصیلی فردی رخ داده است. هم چنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی مشاهده شده است که گروه های جدیدی ازدانش آموزان شکل می گیرد و گروه های اجتماعی و چار چوب مرجع برای دانش آموزان تغییر می یابد. یک مورد در زمانی است که گروه های جدید از توانایی های هم گون (به عنوان مثال کلاس ویژه ای برای دانشجویان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی تحصیل می­کرده اند) تشکیل شده است. در این مورد، دانش­آموزان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی بوده اند، بخشی از یک گروه مرجع خواهند شد که در آن ممکن است دستاوردهای معمولی از خود بروز دهند. با این حال، همچنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ممکن است در گروه های یادگیری پایدار نیز مشاهده شود که در آن سطح توانایی گروه مرجع با شتاب بیشتری نسبت به سطح توانایی های فردی دانش­آموزی خاص افزایش می یابد(پرکل،زدنر و اسکلر، 2008).       تاثیر همسانی و تضاد همان طور که قبلا در مطالعات اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک آمد، دستاوردهای زیاد مدرسه منجر به کاهش خود پنداره تحصیلی می شود(مارش،2008).
  • پاورپوینت عقد رهن چیست و فک رهن در قانون مدنی به چه معناست #فقه و حقوق اسلامی و pptx
  • پاورپوینت عقد رهن چیست و فک رهن در قانون مدنی به چه معناست شناسه محصول :94728 موضوع : فقه و حقوق اسلامی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 37 تعداد بازدید : 436 حجم فایل: 381.7363281 مگابایت
  • هیپنوتیزم #علوم تربیتی و doc
  • هیپنوتیزم شناسه محصول :58877 موضوع : علوم تربیتی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 30 تعداد بازدید : 305 حجم فایل: 0.021484375 مگابایت
  • پاورپوینت بررسی جنبه های کلی گیاه افزائی #علوم پایه و ppt
  • پاورپوینت بررسی جنبه های کلی گیاه افزائی شناسه محصول :90639 موضوع : علوم پایه فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 36 تعداد بازدید : 298 حجم فایل: 0.153320313 مگابایت
  • هنر قلمكاری در ایران #هنر و doc
  • هنر قلمكاری در ایران شناسه محصول :57336 موضوع : هنر فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 65 تعداد بازدید : 675 حجم فایل: 0.047851563 مگابایت
  • پاورپوینت تحلیل ایستگاه راه آهن جنوبی بیجینگ چین #معماری و ppt
  • پاورپوینت تحلیل ایستگاه راه آهن جنوبی بیجینگ چین شناسه محصول :97604 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 30 تعداد بازدید : 308 حجم فایل: 15.79 مگابایت
  • پاورپوینت بررسی معماری خانه گلشن یزد #معماری و ppt
  • پاورپوینت بررسی معماری خانه گلشن یزد شناسه محصول :104110 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 26 تعداد بازدید : 368 حجم فایل: 7.4 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *