مبانی نظری مفهوم شرط، اقسام شرط، شرط به اعتبار ارتباط با عقد
دانلود
مبانی نظری مفهوم شرط، اقسام شرط، شرط به اعتبار ارتباط با عقد #علوم انسانی و docx +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت
مبانی نظری مفهوم شرط، اقسام شرط، شرط به اعتبار ارتباط با عقد توضیحات: 41صفحه فارسی (word) با منابع کامل دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه حقوق، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی خلاصه ای از کار: مبحث اول : مفهوم شرط برای فهم این که مراد و منظور ما از شرط چیست ناگزیر هستیم که واژة شرط، اقسام شرط، کارکردهای درج شرط و در نهایت شرط را در میان مفاهیم مشابه بازشناسی کنیم، لذا به طرح هر یک از این موارد میپردازیم. گفتار اول : معنای لغوی از جمله معانی که برای واژة شرط بیان شده «نخ» و «ریسمان» است و این که نوار کاست «شَریط» خوانده میشود را هم از همین ریشه میدانند[1]. از معانی دیگر که از طرف عالمان علم لغت برای شرط در نظر گرفته شده الزام و التزام است. برخی از لغویون شرط را به الزام و التزام در ضمن عقود دیگر معنا کردهاند[2] و برخی دیگر شرط را صرفاً به مطلق الزام و التزام معنا نمودهاند[3]. البته به نظر میرسد اولین معنا، معنای لغوی باشد و معنای دوم هر چند در کتب لغت ذکر شده اما از معانی اصطلاحی شرط باشد. …………….. گفتار دوم : معنای اصطلاحی ……………. الف-شرط در ادبیات: …………. ب-شرط در اصول و فلسفه: ………….. ج -شرط در لسان شرع: ……….. د-الزام و التزام: ………….. مبحث دوم : اقسام شرط ……………. گفتار اول : شرط به اعتبار ارتباط با عقد ………….. گفتار دوم : شرط به اعتبار بیان اراده ……………… گفتار سوم : اقسام شرط ضمن عقد ………….. مبحث سوم : ماهیت شرط ……………….. گفتار اول : خصوصیات شرط ……………. الف : عمل حقوقی بودن شرط ……………. ب : طرفینی بودن شرط ……………… ج : سببیّت شرط ……………… گفتار دوم : نظریة عقد بودن شرط ……………… الف : تحلیل موضوع …………… ب : مبانی نظریه ……………… 1 – اصل آزادی قراردادی: …………….. 2 – تعریف عقد: ……………… ج : نقد شرط و عقد ………………….. 1 – تفاوت در نحوه تعلّق اراده: …………….. 2 – تفاوت در متعلّق اراده: …………………… 3 – تفاوت در عنوان: ……………. گفتار سوم : آثار نظریه ………………… منابع و مآخذ 1 ـ آصف المحسنی ، محمد ، حدود الشریعه ، ج 2 ، چاپ اول ، چاپخانه امیرالمومنین،قم،[بی تا] 2 ـ ابنادریس حلّی، ابیجعفر محمد بن منصور بن احمد؛ کتاب السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، الجزء الثانی، مؤسسة النشر الاسلامی، الطبعة الرابعة، 1417 ه . ق. 3 ـ ابنحمزة، ابیجعفر محمد بن علی الطوسی؛ الوسیلة الی نیل الفضیلة، تحقیق: محمد الحسون، مکتبة السیّد المرعشی، الطبعة الاولی، قم، 1408 ه . ……………….. ……………. [1] – احتمال کون الأصل فیه هو الخیط فإنَ الشریط خیوط من حریر، أو منه و من قصب تفتل مع بعضها، فیکون سائر الاستعمالات لأجل نحو خیط بین المشروط و المشروط فیه، و لذلک یقال لما تحفظ فیه الأصوات: «شریط» لأنَه من قبیل الخیط یشکل الوثوق بصدقه فی غیر الموارد التی ذکرناها من البدویّات. سید مصطفی خمینی، الخیارات، تهران، مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام، 1418، ج 2، ص 8. [2] – ابن منظور، لسان العرب، قم، دار احیاء التراث العربی، 1405، ص 329 و خلیل بن احمد فراهیدی، کتاب العین، تحقیق دکتر مهدی مخزومی و ابراهیم سامرائی، قم، دارالهجرة، الطبعة الثانیة، 1409 هـ ق، ج 6، ص 234. [3] – المنجد، ص 382 به نقل از سید محمد تقی خویی، الشروط او الالتزامات التبعیة فی العقود، بیروت، دارالمؤرخ العربی، 1414 هـ ق، ج 1 (سه جلدی)، سید روح الله خمینی، تحریرالوسیله ، ج 1، ص 132.