مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری #علوم انسانی و docx

مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری

دانلود

مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری #علوم انسانی و docx +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری توضیحات: 32صفحه فارسی (word) با منابع کامل تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی خلاصه ای از کار: – مقدمه فوبی اختصاصی عبارت است از ترسی شدید، دایمی، افراطی و یا نامعقول که در صورت وجود و یا انتظار شیء یا موقعیتی معین (مانند بلندی، حیوانات، تزریق، دیدن خون، سوار هواپیما شدن) بروز می کند. در این بیماران به محض…………… فوبی اجتماعی -تعریف فوبی اجتماعی و اهمیت آن اختلال فوبیای اجتماعی که به عنوان اضطراب اجتماعی نیز شناخته می شود، اولین بار در اواخر سال های 1960 به عنوان یک تشخیص خاص و مستقل مطرح شد. مشخصه اصلی این اختلال، ترس مبالغه آمیز از موقعیت های عملکردی اجتماعی در حضور افراد ناآشناست. مبتلایان به این اختلال از این که در موقعیت های اجتماعی دچار خجالت زدگی شده یا مورد ارزیابی منفی دیگران قرار گیرند می هراسند. از میان موقعیت هایی که باعث اضطراب این افراد می شود می توان به صحبت کردن در جمع، گردهمایی های اجتماعی، ملاقات افراد جدید، خوردن در جمع، ترس از مخالفت با دیگران و نگرانی در ارتباط با صحبت با مراجع قدرت اشاره کرد (بروین و استین[1]، 2004). ……………… – شیوع فوبی اجتماعی و علائم آن هراس اجتماعی معمولا در اواخر دوره کودکی و اوایل نوجوانی (10 – 20 سالگی) شروع می شود. سیر اختلال اغلب پیوسته و مزمن است که می تواند در طی سالیان متمادی مشکلات عمیقی در زندگی فرد مبتلا ایجاد نماید (ساراسون و ساراسون[2]، 2002). …………… – شکل گیری فوبی اجتماعی در زمینه چگونگی شکل گیری و تداوم اختلال فوبی اجتماعی نظریه های مختلفی وجود دارد. از جمله آنها نظریه های زیست شناختی، شرطی سازی کلاسیک، رفتارگرایی اجتماعی و نظریه شناختی الیس است، ولی می توان گفت یکی از نظریه های جدید مطرح در این زمینه نظریه ولز و کلارک[3] (1997) است. با توجه به نظریه های جدید در زمینه فوبی……………… – درمان فوبی اجتماعی در درمان اختلال اضطراب اجتماعی، هم از درمان های دارویی و هم از درمان های روانشناختی استفاده می شود. هر چند مطالعات چندی در رابطه با تعیین برتری یکی از این ها نسبت به دیگری انجام گرفته، اما هنوز یافته های با ثباتی که بتواند نشان دهد کدام روش بر دیگری برتری دارد وجود نداشته و در نتیجه هنوز اتفاق نظر کافی در بین صاحب نظران وجود ندارد (تورک، هیمبرگ، و هوپ[4]، 2001؛ رووا و آنتونی[5]، 2005). مواجه و بازسازی شناختی هر کدام به تنهایی نیز در درمان اختلال اضطراب اجتماعی به کار می روند، اما با توجه به این که ترس از ارزیابی منفی به عنوان یک جزء شناختی مهم در اختلال پاسخ خوبی به درمان با بازسازی شناختی می دهد، انتظار می رود که ترکیب این دو روش به نتایج بهتری منجر شود (تیلور[6]، 1996؛ جاستر و هیمبرگ، 1995؛ تورک، هیمبرگ و هوپ[7]، 2001). ………………….. – درمان شناختی- رفتاری – تعریف درمان شناختی-رفتاری و شکل گیری آن درمان شناختی رفتاری (CBT)، نوعی روان‌درمانی است که به بیماران کمک می‌کند تا به درک افکار و احساساتی که بر روی رفتارشان تأثیر می‌گذارد، نایل گردند. درمان شناختی رفتاری در حال حاضر برای درمان تعداد زیادی از اختلالات، از جمله هراس‌ها (فوبیا)، اعتیاد، افسردگی و اضطراب به کار گرفته می‌شود.    ……………….. – تلفیق  رویکردهای  شناختی  و رفتاری       نظریه  لنگ  درباره  سه  نظام  پاسخی  نسبتاً مستقل ، شالوده  لازم  برای  پذیرش  مفاهیم  شناختی  در رویکرد رفتاری  را فراهم  آورده  بود. در زمینه  روان شناسی  رفتاری  (که  متفاوت  از رفتاردرمانی  است )، اهمیت  متغیرهای  ………………….. – اصول درمان شناختی- رفتاری فلسفه‌ای که در پشت درمان شناختی رفتاری قرار دارد این است که افکار و احساسات ما نقش کلیدی و بنیادی در رفتار ما دارند. برای مثال، فردی که زمان زیادی را صرف فکر کردن به سوانح هوایی می‌کند ممکن است رفته رفته از مسافرت‌های هوایی اجتناب کند. هدف درمان شناختی رفتاری آموزش این نکته به بیماران است که با وجودی که آن‌ها نمی‌توانند بر تمام جنبه‌های دنیای پیرامونشان کنترل داشته باشند اما می‌توانند چگونگی تعبیر و تفسیر و پرداختن به چیزهایی که در محیط‌شان وجود دارد را کنترل کنند.     ……………… -انواع درمان شناختی- رفتاری  طبق تعریف انجمن درمان شناختی رفتاری انگلستان، «روان‌درمانی شناختی رفتاری، محدوده‌ای از روش‌های درمانی را در بر می‌گیرد که بر پایه مفاهیم و اصول برآمده از مدل‌های روان‌شناختی هیجانات و رفتارهای انسان قرار دارند. این روش‌ها شامل رویکردهای درمانی متنوعی برای اختلالات هیجانی می‌باشند.» …………….. – مولفه‌های درمان شناختی- رفتاری   مردم غالباً افکار و احساساتی را تجربه می‌کنند که باعث تشدید یا تقویت باورهای معیوب و نادرست در آنان می‌گردد. چنین باورهایی می‌تواند به رفتارهای مشکل‌زا منجر گردد و جنبه‌های مختلف زندگی فرد شامل خانواده، روابط عاطفی، کار و تحصیل را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، فردی که اعتماد به نفس پائینی دارد ممکن است افکار منفی درباره توانائی‌ها و قابلیت‌های خود را تجربه کند. در نتیجه این الگوهای فکری منفی، ممکن است……………… – کاربردهای درمان شناختی رفتاری   درمان شناختی رفتاری برای درمان طیف وسیعی از اختلالات، از جمله اضطراب، هراس‌ها، افسردگی، اعتیاد و انواع رفتارهای ناسازگارانه مورد استفاده قرار گرفته است. درمان شناختی رفتاری یکی از روش‌های درمانی است که بیشترین پژوهش‌ها را به خود اختصاص داده زیرا این روش درمانی بر هدف مشخصی تمرکز دارد و نتایج آن نسبتاً به سادگی قابل ارزیابی است……………………… – درمان شناختی-رفتاری فوبی اجتماعی در ارتباط با اختلال فوبی اجتماعی، رویکرد شناختی- رفتاری اساسا بر این فرض مبتنی می باشد که اختلال مذکور، به وسیله دو عامل نگهداری می شود و تداوم می یابد، اولین آن، الگوی تفکری است که به صورتی وسیع، به خودگویه های غلط منتسب می شود. خودگویه های غلط، یک سبک ناسازگارانه و غیر منطقی برای تفکر است. این مساله با بازسازی شناختی، درمان می شود. عامل دوم، فقدان فرصت کافی برای شخص مبتلا به فوبیا است تا متوجه شود که چیزی برای ترس وجود ندارد. چرا که این فرد در نتیجه ترس از موقعیت هایی که برانگیزاننده اضطراب هستند، فرار یا اجتناب می کند. این موضوع نیز از طریق درمان های مبتنی بر رویارویی صورت می گیرد (کلارک[8]، 2004). ………………. منابع   آقاخانی، ن.، خانجانی، ز.، محمودعلیلو، م و حامدی، م. 1390. مقایسه میزان اثربخشی درمان های گروهی در اختلال فوبی اجتماعی: سه روش روان درمانی رفتاری، شناختی، و رفتاری/شناختی. مجله پزشکی ارومیه، دوره 22، شماره 4، صص 282-289. انصاری، م.، برجعلی، ا.، احدی، ح و حسینی، ع. 1392. اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش خشم دانشجویان. مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.  …………………….. …………………       [1] – Browin and Stein [2] – Sarason and Sarason [3] – Welz and Klark [4] – Tork, Himberg and Hope [5] – Rowa and Antoni [6] – Taylor [7] – Tork, Himberg and Hope   [8] – Kelark
  • پاورپوینت روانشناسی عمومی2 #روان شناسی و pptx
  • پاورپوینت روانشناسی عمومی2 شناسه محصول :72117 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 103 تعداد بازدید : 333 حجم فایل: 3.444335938 مگابایت
  • پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیای کاروانسرای قبله #معماری و ppt
  • پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیای کاروانسرای قبله شناسه محصول :94511 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 67 تعداد بازدید : 313 حجم فایل: 16758.06445 مگابایت
  • سینوپتیکی سیستمهای سیل زا در حوضه آبخیز #علوم پایه و doc
  • سینوپتیکی سیستمهای سیل زا در حوضه آبخیز شناسه محصول :66438 موضوع : علوم پایه فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 11 تعداد بازدید : 385 حجم فایل: 0.098632813 مگابایت
  • بررسی مبانی نظری معماری یادمانی با رویکرد دفاع مقدس (نمونه موردی طراحی مقبره شهدا) #معماری و docx
  • بررسی مبانی نظری معماری یادمانی با رویکرد دفاع مقدس (نمونه موردی طراحی مقبره شهدا) شناسه محصول :90456 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 104 تعداد بازدید : 331 حجم فایل: 8.573242188 مگابایت
  • پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS #حسابداری و pptx
  • پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS شناسه محصول :93613 موضوع : حسابداری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 54 تعداد بازدید : 336 حجم فایل: 232.6767578 مگابایت
  • پاورپوینت نقاشی های ناخودآگاه #روان شناسی و pptx
  • پاورپوینت نقاشی های ناخودآگاه شناسه محصول :72254 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 49 تعداد بازدید : 344 حجم فایل: 0.461914063 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *