مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه #علوم انسانی و docx

مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه

دانلود

مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه #علوم انسانی و docx +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه توضیحات: 72صفحه فارسی (word) با منابع کامل دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت حمل و نقل، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی خلاصه ای از کار: تاریخچه حمل و نقل در جهان و ایران : بررسی­های تاریخی آشکار نموده است كه از آغاز زندگی بشر در كره خاكی موضوع حمل و نقل و جابجائی انسانها و كالا مطرح بوده است. در زمینه تكامل و تحول حمل و نقل مدارك روشن و گویا در دسترس محققین نبوده است و تصاویری كه از آن زمان به صورت فسیل به جا مانده به سختی از روی آنها به وضع حمل و نقل انسانهای اولیه پی برده­اند. روی این اصل،‌ اطلاعات در این مورد مبتنی بر حدسیات بوده است و آنچه كه مسلم است زنان در آن زمان در حمل و نقل نقش اساسی داشته­اند كه با وسائل سنتی محموله­های خودشان را به محل مورد نظر حمل می­كردند و به این ترتیب انرژی آنها بدون اینكه در تولید مورد استفاده قرار بگیرد بیهوده تلف می­شد. بررسی­هایی كه در این زمینه بعمل آمده حاكی از آن است كه در اروپای شرقی از “سورتمه” بعنوان وسیله نقلیه استفاده می­شد، در مصر و آشور هم از سورتمه برای جابجائی بارهای سنگین بهره­برداری می­كردند. (A. Burns , William: 1956) ………………. – سابقه اتوبوسرانی در كشورهای پیشرفته: با مطالعه و بررسی كشورهای توسعه یافته جهان هیچ سند قابل استناد و معتبر درخصوص اتوبوسرانی مشاهده نكردیم. هرچند كه هم­اكنون در بیشتر این گونه كشورها وسائط نقلیه پیشرفته ازقبیل مترو- مونوریل-……….. ………………. – سابقه اتوبوسرانی در كشورهای در حال توسعه : در كشورهای در حال توسعه نیز درخصوص راه­اندازی سیستم اتوبوسرانی مطلب و سندی به غیر از مواردی كه در چند كتاب به آن اشاره شده موردی نبوده، و همه به سالنامه جینز اشاره كرده­اند. ………………… – سابقه اتوبوسرانی در ایران : برای ایران نیز سند مدون موجود نمی­باشد و تنها اطلاعات در مورد اتوبوسرانی شهر تهران می­باشد كه آن هم توسط شركت واحد به چاپ رسیده است. براساس نوشته مذكور، نخستین وسیله نقلیه عمومی كه در پایتخت آغاز به كار كرده، واگن اسبی بود. بلژیكی­ها، بعد از ایجاد راه­آهن حضرت عبدالعظیم (ماشین دودی)………. ……………. – تاریخچه پیدایش سامانه اتوبوس تندرو: مبدأ پیدایش اتوبوس تندرو را می­توان در امریكای لاتین جستجو كرد. در جایی كه طراحان سیستم­های حمل و نقل به دنبال راهكار مناسبی از نظر هزینه برای مقابله با وضع دشوار حمل و نقل شهری بودند. رشد سریع مراكز شهری در امریكای لاتین در اواسط دهه 1970 مشكلات زیادی را برای مسئولان حمل و نقل شهری ایجاد نمود. رشد زیاد مهاجرت به شهرها و افزایش جمعیت شهرها و همچنین وجود منابع محدود مالی باعث شد تا مسئولین و طراحان شهری در امریكای لاتین با مشكلات عدیده­ای مواجه شوند و به منظور مقابله با مشكلات مربوط به حمل و نقل به دنبال یك سامانه جدید حمل و نقل شهری باشند. راهكاری كه درنهایت مورد تأئید مسئولین امر قرار گرفت ایجاد سیستم اتوبوس تندرو بود. سیستمی كه به عنوان متروی زمینی شناخته می­شد و نسبت به اتوبوس­های معمولی مزایای زیادی را به همراه داشت (مهندسین مشاور آتیه­ساز شرق؛ 1386 : 5). ……………… – سیستم بی آر تی و تجارب جهانی : گزارش­های معتبر جهانی نشان می­دهند كه در شهرهای بزرگ سالانه در حدود 3/0 تا 2/1 درصد از سفرهای انجام شده با حمل و نقل همگانی كاسته می­شود. تجربه حاكی از آن است كه سیستم اتوبوس تندرو به عنوان یك رقیب برای وسائل نقلیه شخصی می­تواند جایگاه از دست رفته سیستم­های حمل و نقل همگانی را به دست آورد. …………… – ایالات متحده امریكا : طی بازدیدی كه گروهی از كارشناسان حمل و نقل ایالات متحده امریكا از كورتیبیا در سال 1998 انجام دادند ویژگی­هایی در مطالعات و بازدید خود بدین شرح ارائه نمودند: …………… – گوانگژو چین: حدود 5/22 كیلومتر مسیر اتوبوس سریع­السیر در 21 فوریه ایجاد گردید كه به جی­بی آرتی[1] معروف است كه دارای خصوصیات زیر است: ………………. – كوریتیبا – برزیل: سیستم اتوبوسرانی كوریتیبا به عنوان جزء تشكیل­دهنده یك طرح بزرگ جامع توسعه­یافته است كه هدف طرح شامل گسترش شعاعی شهر در طول 5 كریدور (محورهای ساختاری) بوده كه حمل و نقل و كاربری…….. ……….. – بوگاتا- برزیل: میزان استفاده از حمل و نقل همگانی این شهر با وجود اینكه تنها 2 خط از 22 خط طراحی شده اجرا…………. …………… – پكن: ……………… – فرانسه : …………….. – ایران: ارائه خدمات بهینه با میزان دسترسی آسان همواره در اولویت­های برنامه­های مدیران شهری در سراسر دنیا به شمار می­آید. در این میان كلان­شهرهایی كه در آنها مدیریت واحد شهری به واقع عینیت یافته است روند ارائه خدمات و تنوع آن بیشتر به چشم می­خورد. ……………… اتوبوس: اتوبوس (Autobus)  از ریشه فرانسوی و نوعی از اتومبیل با اطاق دراز و صندلی­های متعدد است كه معمولاٌ در شهر و بیرون از شهر برای رفت و آمد به كار می­رود. اتوبوس به وسیله ترابری جمعی شهری است كه به سرمایه­گذاری كمی احتیاج دارد و به سرعت قابل توسعه است. خطوط اتوبوس را به سادگی می­توان تغییر داد و با توجه به امكان تغییر تعداد آن، تطابق این سامانه در مقابل تغییرات تقاضای رفت و آمد بسیار خوب است و از نظر تراكم مسافر و جابجائی بسیار عالی است. اتوبوس یكی از اقتصادی­ترین سامانه­های رفت و آمد شهری مخصوصاٌ برای مناطقی با حجم ترافیك كم و یا متوسط می­باشد. این سامانه در همه شرایط آب و هوایی عمل می­كند (میرزا علیان، علی؛ 1377: 25). ……………. – ایستگاه : مكانی است در امتداد یك خط اتوبوسرانی برای توقف اتوبوس در طول خط و اجازه استفاده مسافر اتوبوس از خط در آن ایجاد می­شود (موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی؛ 1381: 1). ………………. ایستگاه­های كنار خیابانی:   این­گونه ایستگاه­ها در كنار خیابان و بدون هیچ تغییری در خیابان و یا پیاده­رو ایجاد می­شوند. مزایای این ایستگاه عبارتند از : ……………. مزایا و معایب ایستگاه پهلوگاهی: …………… – مكان­یابی ایستگاه اتوبوس: اصلاح و بهسازی ایستگاه­های حمل و نقل به منظور تأمین راحتی و ایمنی مسافران و ایجاد نظم و انضباط در توقف اتوبوس­ها انجام می­شود. در طراحی بهینه ایستگاه­ها موارد زیر مورد نظر می­باشد: ……………… – فاصله ایستگاه­های اتوبوس: فواصل بین ایستگاه­ها و طراحی آن بعنوان یكی از مهم­ترین عوامل در طراحی سیستم خطوط ویژه با ظرفیت بالا به شمار می­رود. هرچند تأمین فضای لازم جهت سبقت گرفتن توأم با سیستم فروش بلیط مناسب می­توان میزان بهره­وری را به طور قابل توجهی افزایش دهد (طیبانی، 1375: 19). ……………… – ترافیك : ترافیك پدیده­ای است ناشی از جابجایی انسان، حیوان، كالا و وسایل نقلیه از نقطه­ای به نقطه­ای دیگر. اصول سه گانه ترافیك شامل: مهندسی، آموزشی و اجرای مقررات می­باشد. امروزه یكی از مسائل شهرها بخصوص شهرهای بزرگ، حمل و نقل و ترافیك شهری است. همچنین كمبود و نارسائی در سیستم حمل و نقل زمینی به خصوص سیستم­های حمل و نقل شهری به عنوان یكی از موانع رشد و توسعه كشوری به شمار می­رود (بررسی وضعیت سیستم اتوبوسرانی شهری كشور 1375). ……………… – مهندسی ترافیك: شاخه­ای از مهندسی است كه با برنامه­ریزی، طراحی هندسی،‌مدیریت و كنترل ترافیك در ارتباط بوده و روابط بین وسایل نقلیه و شبكه ارتباطی را در جهت رسیدن به ترددهای راحت و كارآمد، توأم با ایمنی كافی، برای افراد و كالا مورد مطالعه قرار می­دهد. در مباحث مهندسی حمل و نقل و ترافیك، هنگامی حمل و نقل عمومی مؤثر خواهد بود كه به صورت مكمل با سایر شیوه­های جابجائی برنامه­ریزی شود. ………….. – مدیریت ترافیك : …………….. – ضایعات ترافیك : …………….. – حمل و نقل هوشمند: ………………. – اجزاء اصلی ITS  در سیستم اتوبوس سریع شامل : ………….. – پاركینگ : ………….. -خطوط اتوبوسرانی : …………… – انواع خطوط درون­شهری : الف) سرویس اتوبوس عادی : در این خطوط فاصله ایستگاه­های اتوبوس حداقل 200 متر و حداكثر 600 متر است. در این مدل توقف اتوبوس در هر ایستگاه الزامیست كه باعث طولانی شدن زمان سفر می­شود. ……………… – خطوط ویژه اتوبوسرانی : ……………. -انواع خطوط ویژه : ………………. – سیستم سریع اتوبوسی : …………….. – سامانه اتوبوس­های تندرو: ……………. – بی آر تی چیست؟ ……………. – زمینه شكل­گیری بی آر تی: …………….. – نقش اتوبوس تندرو در حمل و نقل شهری: …………….. – خصوصیات بی آر تی: …………… – میزان و چگونگی تفكیك مسیر حركت: ……………. – مزایا و معایب سیستم اتوبوس تندرو: ……………   منابع فارسی :  
  • پاورپوینت بانک جهانی چیست #علوم انسانی و pptx
  • پاورپوینت بانک جهانی چیست شناسه محصول :98468 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 26 تعداد بازدید : 200 حجم فایل: 4225.416992 مگابایت
  • بررسی نقش عدالت مالیاتی بر میزان وصول مالیات از شركت های تولیدی #اقتصاد و doc
  • بررسی نقش عدالت مالیاتی بر میزان وصول مالیات از شركت های تولیدی شناسه محصول :50628 موضوع : اقتصاد فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 179 تعداد بازدید : 784 حجم فایل: 0.487304688 مگابایت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه #علوم انسانی و docx
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه شناسه محصول :70482 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 29 تعداد بازدید : 215 حجم فایل: 0.095703125 مگابایت
  • پاورپوینت مقاوم سازی دیوار بلوک سیمانی #عمران و ساختمان و pptx
  • پاورپوینت مقاوم سازی دیوار بلوک سیمانی شناسه محصول :94370 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 40 تعداد بازدید : 293 حجم فایل: 297.0839844 مگابایت
  • پاورپوینت زندگینامه دانیل بل #علوم اجتماعی و pptx
  • پاورپوینت زندگینامه دانیل بل شناسه محصول :93732 موضوع : علوم اجتماعی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 38 تعداد بازدید : 344 حجم فایل: 303.1542969 مگابایت
  • بررسی علل و انگیزه های گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای #علوم تربیتی و doc
  • بررسی علل و انگیزه های گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای شناسه محصول :52339 موضوع : علوم تربیتی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 88 تعداد بازدید : 387 حجم فایل: 0.073242188 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *