تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور #مدیریت و doc

تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور

دانلود

تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور #مدیریت و doc +دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور     به نام خداوند بخشاینده مهربان مقدمه: قیمت یكی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی می باشد. و اگرچه درآمیخته بازاریابی قیمت فقط یك عامل است ولی از لحاظ توانایی رقابت كردن، یك عامل تعیین كننده است. شركتی كه می خواهد به طور مؤثر رقابت كند و از لحاظ حجم فروش و سود به اهداف خود برسد باید از یك سیستم قیمت گذاری صحیح پیروی نماید. این امر در صنعت جهانگردی نیز همچون صنعتهای دیگر صادق است. با آزادسازی نسبی قیمتها در ایران، این عنصر آمیخته بازاریابی جهانگردی از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده است. با توجه به وضعیت اقتصاد كشور و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و نامناسب بودن سیستم توزیع، تفاوتهای زیادی بین قیمتهای خدمات و كالاهای عرضه شده فروشندگان مختلف وجود دارد كه عامل منفی و نامناسبی جهت جذب جهانگردان بیشتر محسوب می شود. لذا قیمت گذاری بایستی شدیداً مورد توجه سازمانهای مسئول جهانگردی كشور و سایر مؤسسات مرتبط با قیمت گذاری قرار داشته باشد. قطعاً پژوهش و تحقیق در جهت ایجاد زمینه مناسب برای پرداختن به این مهم از یك دیدگاه علمی كمك خواهد نمود.   عنوان پژوهش با توجه به اینكه عدم استفاده از شیوه صحیح قیمت گذاری در صنعت جهانگردی تأثیر نامطلوبی بر جذب جهانگردان خارجی داشته است لذا عنوان پژوهش به شرح زیر بیان می شود. «تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور»   اهمیت پژوهش یكی از مهمترین موضوعات در خرید، قیمت كالاهاست. با شناسایی عوامل بازار روزبه روز نقش قیمت و سیستم قیمت گذاری آشكارتر می شود. اگرچه  درآمیخته بازاریابی قیمت فقط یك عامل است ولی از لجاظ توانایی رقابت كردن، یك عامل تعیین كننده است. در واقع قیمت گذاری و رقابت بر سر قیمت نخستین مسئله ای است كه بسیاری از مدیران بازاریابی با آن روبرو می شوند. اگر جهانگردان احساس كنند كه قیمت كالاها برای آنان بیشتر از بهای متعارف و منصفانه محلی است، مسلماً از این مسأله آزرده شده و آنرا عملی غیراخلاقی قلمداد می كنند ضمناً چون جهانگردان بهای اجناس را در فروشگاههای مختلف پرسش كرده و با هم مقایسه می نمایند بهتر آن است كه قیمتها عادلانه تعیین شده و حتی المقدور یكنواخت باشد. بایستی توجه نمود كه صنعت جهانگردی همواره رقابتی باقی خواهد ماند. جهانگردان نه تنها قیمتهای پایین تر (در صورت برابر بودن سایر عوامل) را جستجو می نمایند، بلكه از آژانسهایی كه قیمت های بالا را مطالبه می كنند نیز به شدت ناراحت خواهند شد.[1] بررسی های انجام شده نشان می دهد كه 44% از بازدیدكنندگان از هزینه های حمل و نقل در جمهوری السامی ایران ناراضی بودند، 54% از مجموع اعضای گروه نمونه از هزینه مراكز اقامتی در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با كیفیت آن اظهار نارضایتی نموده اند. اطلاعات به دست آمده حاكی از آنست كه 66% از بازدیدكنندگان از هزینه غذا و نوشیدنی در جمهوری اسلامی ایران راضی و 34 درصد از آن ناراضی بوده اند 62% از مجموع گروه نمونه از هزینه صنایع دستی ایران اظهار رضایت نموده اند درحالیكه 38% آن را غیررضایت بخش اعلام كرده اند بررسی همین اطلاعات نشان می دهد 4% از بازدیدكنندگان از هزینه های صنایع دستی را اصلاً رضایت بخش نیست و 10% آن رضایت بخش نیست اعلام نموده اند لازم به توضیح است كه دقیقاً به میزان 62% از بازدیدكنندگان نیز از كیفیت صنایع دستی اظهار رضایت كرده اند. و در نهایت مقایسه نظرات جهانگردان در زمان ورود و خروج از كشور در مورد هزینه خدمات توریستی در ایران نشان می دهد كه در زمان ورود جهانگردان به ایران 30% از آنان از هزینه خدمات توریستی در ایران و بر اساس اطلاعاتی كه داشته اند راضی نبوده اند، بررسی همین اطلاعات در زمان خروج جهانگردان از كشور حاكی از آنست كه به طور متوسط 5/42% از آنان از هزینه خدمات ارائه شده اظهار نارضایتی كرده اند.[2] بدین ترتیب مشاهده می شود كه مبالغ اخذ شده از جهانگردان بر اساس اطلاعاتی كه كسب نموده بودند تقریباً فراتر از انتظارات آنان بوده است. بنا به دلایل فوق اهمیت پژوهش در زمینه قیمت گذاری صحیح در كشور ما از دو جنبه زیر اشكار می گردد. نخست چنانچه مشاهده شد نظارت بر قیمت ها و قیمت گذاری صحیح در كشور ما مورد بی توجهی قرار گرفته است و این امر منجر به نارضایتی جهانگردان از قیمت ها شده است و این مسئله به قدری مهم است كه حتی تبلیغات بسیار هوشمندانه و مداوم نیز نمی تواند اثرات منفی ناشی از قیمت های بالا و در اغلب موارد ناعادلانه و غیرمنصفانه را خنثی نماید. دوم، عدم انجام تحقیقات لازم در مورد موضوع فوق الذكر و نیاز مؤسسات و دست اندركاران جهانگردی به انجام پژوهشهای لازم در این زمینه.       فهرست موضوعات:   عنوان صفحه مقدمه   عنوان پژوهش (بیان مسئله – تعریف موضوع تحقیق)   اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق   هدف پژوهش   فرضیه ها   قلمرو پژوهش   چارچوب موضوعی   چارچوب زمانی   چارچوب مكانی   متغیرها   روش تحقیق   روشهای آماری   محدودیتهای تحقیق   تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق   فهرست منابع و مآخذ     [1] – دكتر مهدی الوانی و زهره دشتی شاهرخ، اصول و مبانی جهانگردی، تهران: انتشارات معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان، 1373) ص ص 45-44 [2] – موحدی، علیرضا، (رساله فوق لیسانس دانشگاه علامه طباطبایی: بررسی عوامل مؤثر در عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت جهانگردی ایران، 1374) ص 232
  • پاورپوینت زندگینامه چارلز رایت میلز #علوم اجتماعی و pptx
  • پاورپوینت زندگینامه چارلز رایت میلز شناسه محصول :93155 موضوع : علوم اجتماعی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 45 تعداد بازدید : 289 حجم فایل: 307.1669922 مگابایت
  • پاورپوینت بسیج حافظ انقلاب اسلامی (درس 2 آمادگی دفاعی کلاس دهم) #علوم پایه و pptx
  • پاورپوینت بسیج حافظ انقلاب اسلامی (درس 2 آمادگی دفاعی کلاس دهم) شناسه محصول :86767 موضوع : علوم پایه فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 20 تعداد بازدید : 428 حجم فایل: 4.579101563 مگابایت
  • ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن #فقه و حقوق اسلامی و docx
  • ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن شناسه محصول :54086 موضوع : فقه و حقوق اسلامی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 330 تعداد بازدید : 343 حجم فایل: 0.205078125 مگابایت
  • پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع درب #معماری و pptx
  • پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع درب شناسه محصول :102164 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 33 تعداد بازدید : 258 حجم فایل: 4298.235352 مگابایت
  • فایل ماشین کاری قطعه کار با نرم افزار مسترکم (Mastercam) به همراه جی کدهای CNC #مکانیک و Mcx
  • فایل ماشین کاری قطعه کار با نرم افزار مسترکم (Mastercam) به همراه جی کدهای CNC شناسه محصول :99488 موضوع : مکانیک فرمت اصلی فایل : Mcx تعداد صفحات : 4 تعداد بازدید : 237 حجم فایل: 28776.82031 مگابایت
  • تحقیق درباره شغل کارگزار بیمه #کسب و کار و docx
  • تحقیق درباره شغل کارگزار بیمه شناسه محصول :66102 موضوع : کسب و کار فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 7 تعداد بازدید : 794 حجم فایل: 0.038085938 مگابایت

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *